Saamme aikaan muutosta: Sarin tarina

    31.8.2020

    Meillä digitalisaatio, asenne ja projektit siivittävät nyt työpäiviämme.

    Tällä kertaa juttusarjassamme esitellään Digitalisaatiohankkeiden projekteissa mukana ollut Sari. Hän on pureutunut erityisesti Digitalkkarit -toimintaamme ja sen liiketoiminnan kehittämiseen. Digitalkkarit on MPY Telecom Oyj:n omistama kotimainen ja valtakunnallinen digiarjen ongelmanratkaisuihin erikoistunut ketju. Nyt olemme sukeltaneet syvälle tämän liiketoiminnan juurille katse kuitenkin tiukasti kohti tulevaa suunnaten niin strategian, palvelusisällön kuin teknologiakehityksen tiimoilta. 

    Digitalisaatio vaikuttaa toimintaamme yhä kiihtyvällä tempolla. Tahdissa on pysyttävä mukana, jotta jatkossakin olemme houkutteleva niin asiakkaillemme kuin Digitalkkarit -yrittäjillemmekin.


    Sari Ruuskanen
    Sari Ruuskanen pitää huolen siitä, että Digitalkkarit -liiketoiminnan kasvutarina saa aivan uutta vauhtia.
     
    Sari työskentelee meillä Digitalkkarit -ketjupäällikkönä vastaten jatkuvasta toiminnan kehittämisestä. Hänen työtehtäviensä kirjo on laaja aina toimintasuunnitelmasta, budjetoinnista ja rekrytoinnista ihan siihen käytännön laaja-alaiseen tekemiseen kuten vaikkapa Digitalkkarit-yrittäjien tilityksiin, palkanmaksuun siis. Hän pitää huolen siitä, että toiminta perustuu erinomaiseen asiakaspalveluun, yhteistyöhön jakelukanavien kanssa ja franchising –periaatteella toimivaan palveluorganisaatioon. Hän varmistaa myös, että toiminta on tasalaatuista ja konseptimme mukaista paikkakunnasta ja palvelusta riippumatta. 
     
    Sari hyppäsi Digitalkkarit -vetovastuuseen vajaat vuosi sitten. Tänä aikana hän on rekrytoinut jo kolme uutta Digitalkkarit -yrittäjää ketjuumme, etsinyt aktiivisesti uusia kumppaneita ja yhteistyömahdollisuuksia sekä pitänyt silmät auki uusille palvelutuotteille. Tiivis ja hedelmällinen yhteistyö Digitalkkarit -yrittäjien kanssa on tämän työn suola. Molemminpuolinen sparraus, Sarin neuvot ja opastukset etenkin näille tuoreimmille yrittäjille takaavat sen, että ketju on toimiva ja yrittäjillekin mielekäs. Digitalkkarit -yrittäjissä on paljon myös ns. vanhan linjan konkareita, joilla on valtavasti tieto-taitoa ja hyvää vainua potentiaalisista asiakkaiden tarpeista – työskenteleväthän kaikki lähellä asiakasrajapintaa. Yhteistyössä kehitetään myös Digitalkkarit -yrittäjien omaa myyntiä ja monistetaan menestyksekkäitä toimintatapoja. Digitalkkarit -ketjupäällikön menestyksekäs hoitaminen vaatii myös paljon yhteistyötä sisäisten sidosryhmien kanssa, on kyse sitten asiakaspalvelusta, myymälästä, teknisestä tuesta tai vaikkapa markkinoinnista.
     

    Projektien avulla uutta kasvusuuntaa Digitalkkarit -ketjulle

    Pöydällä on ollut nyt isompi kokonaisuus, jonka avulla otamme digiloikkaa myös Digitalkkarit -yrittäjien puolella. Takana on jo palveluperustaan liittyvä osaprojekti ja nyt olemme aloittaneet uudella innolla teknologiaperustaan liittyvää projektia, jonka yhtenä missiona on mm. toimiva tilausjärjestelmä.
    • Olen aidosti ja positiivisesti yllättynyt, miten pienen alkukankeuden jälkeen tämä projektin vetäminen onkin sujunut jouhevasti. Toinen projekti oli jo paljon helpompi aloittaa, kun tiesi, mitä on luvassa. Aiemmin minulle esimerkiksi tuo prosessien piirtäminen oli jotenkin tuskallista. Nyt se oli kuitenkin kivaa ja olen ymmärtänyt, että juuri tämä prosessien kuvaus hyödyntää itseänikin valtavasti. Prosessien kattavan dokumentoinnin avulla pystyn auttamaan myös koko liiketoiminnan kehittämistä. Olen oppinut valtavasti uutta, kun liiketoiminnan tekemiseen on sukellettu syvälle. Tästä projektista on ollut suunnattomasti hyötyä myös uusien Digitalkkarit -yrittäjien perehdyttämiseen, sillä nyt palvelukuvaukset ja työohjeet on päivitetty ajan tasalle vastaamaan nykyisiä toimintatapojamme, kertoo Sari tyytyväisenä. Toki täytyy myöntää, että välillä ajankäyttöä on joutunut oikein kunnolla pohtimaan. Työn organisointi ja priorisointi sekä stressin hallinta on tässäkin se a ja o, että pysytään aikataulussa ja ”pasmat eivät mene sekaisin”. Tässä matkan varrella on oppinut, että joitakin hommia on vain pakko siirtää tulevaan. Olen myös iloinen, että minulla on ollut taustalla tukena avustavia ja sparraavia kollegoita. Kiitos kuuluu siis myös heille!
    Digiloikkamme jatkuu vielä pitkälle tulevaan. Samalla tietämys ja varmuus kasvaa. Liiketoiminnan kehittäminen on jatkuvaa työtä ja Sarilla on aito halu ja palo saada Digitalkkarit -ketju uuteen lentoon!
     
    Haluamme aidosti tuoda palveluillamme iloa, mielenrauhaa ja mahdollisuuksia asiakkaidemme elämään – yhdessä ammattitaitoisten Digitalkkarit -yrittäjien kanssa.

     

    Aihe: MPY, Digitalkkarit, Telecom