MPY-kokouskutsu-social-sharing-1200x628

    Hallittu muutos vai hallitsematon kaaos?

    2.10.2019
    Kirjoittaja: Tomi Tähtinen

    Aihe: Asiakaskokemus, IT

    Lukuaika n. 2min

    Oletko koskaan törmännyt ICT-projektiin, jonka lopputuotos käyttäjän näkökulmasta on vähintäänkin sekava? Uusi sovelluksen pikakuvake ilmaantui työpöydälle ja pomolta tuli meilillä käsky alkaa sitä käyttämään. Ohjeistus oli puutteellista ja osin puuttui kokonaan. Syy ja hyötynäkökulma uuden järjestelmän käyttöönottoon jäi epäselväksi, edellisen version ominaisuuksiin, kun oli jo ehtinyt tottua.

    Lue lisää
    mpy-sisaistyspalvelu-blogi-1200x628

    Sisäistääkö kumppanisi oikeat asiat? Nyt viimeistään pitäisi.

    4.9.2019
    Kirjoittaja: Mari Tuovinen

    Aihe: Asiakaskokemus, IT, Sisäistyspalvelu

    Lukuaika n. 2min

    Sanotaan se heti tähän alkuun, että tietohallinto on yrityksen tärkeä kivijalka. Parhaimmillaan se on yrityksen digitalisaation veturi ja strategisesti ajatteleva liiketoimintojen sparraaja.  Hyvin toteutettuna se pystyy tukemaan organisaation digitalisaatiopolun rakentamisessa. Näin ei kuitenkaan aina ole, monissa yrityksissä tietohallinto näyttäytyy  kaavoihin kangistuneena ja vähän väsyneenä jarrumiehenä, jota johdetaan pitkään talossa patinoituneen CIO:n tai ulkoistuskumppanin toimesta. Miten tälläinen ulkoistettu kumppani tai peruspalvelua tuottava IT-yksikkö sitten voi palvella sisäistä liiketoiminnan kehitystä? Sisäistämällä tietenkin. Meillä olisikin sinulle kerrottavaa.

    Lue lisää
    Pekka-Mettälä-blogi-Toimitusjohtaja-vältä-nämä-viisi-virhettä-niin-pääset-pitkälle-social-sharing-1200x628

    Toimitusjohtaja, vältä nämä 5 virhettä niin pääset pitkälle

    20.2.2019
    Kirjoittaja: Pekka Mettälä

    Aihe: Asiakaskokemus, Johtaminen, MPY

    Lukuaika n. 2min

    Harva nyrkkeilijä miettii fyysisesti turpaan saadessaan sitä, miten nyrkinisku etenee rustoissa, luissa ja lihassa ja siitä aiheutuvaa turvotusta ja ruhjeita. Jos alkaa liikaa analysoimaan, pelko vie parhaan terän iskuista. Tärkeintä on turvonneiden silmäluomien alla miettiä seuraavaa iskua, jolla käännät ottelun voitoksesi. Ottelun jälkeen katsotaan tallenne ja kasataan pelikirja seuraavaa koitosta varten.

    Lue lisää
    Timo-Kauniskangas-Asiakaskokemusta-ja-asiakaskokemattomuutta-social-sharing-1200x628

    Vieraskynä: Asiakaskokemusta ja asiakaskokemattomuutta

    18.1.2019
    Kirjoittaja: Timo Kauniskangas

    Aihe: Asiakaskokemus

    Samalla tavoin kuin yhteiskunnassamme rakennetaan digitaalisia palveluita suurille ikäryhmille itsepalvelualustoiksi ja kuvitellaan vanhusten haluavan tai edes kykenevän näiden avulla asioimaan, on nyt nähtävissä myös yrityksille suunnatuissa palveluissa pitkälle tuotteistettujen, massatuotettujen palvelujen tarjonnan nousu.

    Lue lisää
    Pekka-Mettälä-Toimitusjohtaja-seisotko-tarinasi-takana-social-sharing-1200x628

    Toimitusjohtaja, seisotko tarinasi takana?

    12.12.2018
    Kirjoittaja: Pekka Mettälä

    Aihe: Asiakaskokemus, MPY

    Aloittaessani vuonna 2015 MPY:llä, kiertäessäni eri puolilla Suomea tapaamassa potentiaalisia ja nykyasiakkaita, oli vastaanottosanat lähes poikkeuksetta: ”mitä Mikkelin jätkät täällä tekee?”. Hyvien vitsien elinkaari on usein pitkä, mutta kun kuulin edellisessä elämässäni F-Securella saman vitsin 100. kerran ”tehän teette niitä viruksia”, niin ei aina kyennyt nauramaan vääräleuan mukana täydellä tunteella. Kertoessani mitä MPY tekee nykyään, niin jatkokysymys oli ”miksi ette vaihtaisi nimeänne?”. Perisuomalaiseen tapaan oltaisiin voitu painaa pää painuksiin ja todeta Pauli Hanhiniemen sanoin kylmästi "ei tästä mitään tuu, lähtis kävelemään, painais oven kiinni perässään".

    Lue lisää
    Jaana-Vesa-Työntekijät-tekevät-hyvän-asiakaskokemuksen-social-sharing-1200x628

    Vieraskynä: Työntekijät tekevät hyvän asiakaskokemuksen

    9.10.2018
    Kirjoittaja: Jaana Vesa

    Aihe: Asiakaskokemus

    Olemme varmasti kaikki yhtä mieltä: hyvän asiakaskokemuksen luominen auttaa yrityksiä menestymään. Mistä hyvä asiakaskokemus syntyy, on monipiippuisempi juttu. Itselleni kolahti kovasti erään yhteistyökumppanimme väite, että asiakaskokemushan syntyy itse asiassa työntekijäkokemuksesta.

    Lue lisää

    Mikä ihmeen IoT?

    15.11.2016
    Kirjoittaja: Anni Sormunen

    Aihe: Asiakaskokemus

    IoT eli Internet of Things ei sinänsä ole täysin uusi asia, mutta vasta lähivuosina se on noussut jokapäiväiseen keskusteluun. IoT tarkoittaa järjestelmien, palvelujen ja ohjelmistojen yhteen liittämistä Internetin avulla. Kun reaaliaikaista tietoa analysoidaan automatisoidusti, saadaan enemmän informaatiota päätöksenteon tueksi.

    Lue lisää