Loimua ja MPY sopimukseen kokonaiskumppanuuden toteuttamisesta.

    22.1.2020

    Loimua Oy ja MPY Yrityspalvelut Oyj ovat solmineet sopimuksen Loimuan tietohallinnon kokonaiskumppanuuden toteuttamisesta. Kolmivuotisen sopimuksen kokonaisarvoksi tulee yli miljoona euroa.

    MPY:n sisäistämä kokonaisuus on hyvin laaja. Siihen kuuluvat Service Deskin lisäksi päätelaitteiden hallinta, tuki ja elinkaaripalvelut, lähiverkko, järjestelmät ja sovellukset mukaan lukien käyttöönottokoulutukset, mobiililaitteiden hallinta ja työasemien varmistus. Lisäksi MPY:n toimittamiin palveluihin kuuluvat kapasiteettipalvelut, palvelimet mukaan lukien palomuurit ja hallinta sekä palvelupäällikkö.

    Lämmitys- ja jäähdytysratkaisujen edelläkävijä Loimua Oy tuottaa kaukolämpöä ja myy sekä jakelee kaukolämpöä ja maakaasua. Yritys toimi aiemmin Elenia-konsernin tytäryhtiönä, Elenia Lämpö Oy:nä.

    Loimuan:n tietohallintopäällikkö Kimmo Kerosen mukaan kilpailutus ja toimittajan valinta eivät olleet perinteisiä siksi, että kyseessä oli yrityskaupan myötä syntynyt palveluiden siirto.

    “Tärkein tavoite oli löytää tavoitellulla kustannustasolla kumppani, joka pystyy ottamaan haltuun kokonaisvaltaisesti, luotettavasti ja nopealla aikataululla lähes kaikki aiemmin konsernipalveluina tuotetut IT-palvelut”, Keronen sanoo.

    MPY valikoitui toimijaksi toimintamallin, toimialatuntemuksen, joustavuuden, asiantuntemuksen sekä palvelumielikuvan ansiosta. Kerosen mukaan ne vakuuttivat Loimualla siitä, että MPY kykenee hoitamaan sekä siirtoprojektin että palvelut jatkossa.

    “Loimua päätyi valitsemaan meidät IT-kumppanikseen, koska he hakivat kokonaiskumppanuutta, jollaista me voimme Sisäistyspalveluna tarjota. Osaaminen, referenssit, oikeanlainen palveluasenne – näiden pohjalta pystymme toteuttamaan Loimualle sopivimmat ja parhaiten heitä palvelevat ratkaisut”, asiakkuusvastaava Kari Ahlqvist sanoo.

    Haltuunottoprojekti on Kerosen mukaan edennyt hyvin ja molemminpuolinen luotto on siihen, että tuotamme Loimualle tarpeiden mukaiset laajat palvelut erilaisten tarpeiden mukaisesti ja hyvällä palvelutasolla.

    “MPY:llä vaikuttaa olevan hyvät mallit palveluiden käynnistämiselle sekä tahtotila muokata niitä myös asiakastarpeiden mukaan. Odotan, että kokonaisuudesta syntyy hyvä lopputulos ja pitkäkestoinen kumppanuus”, Keronen summaa.

     

    Aihe: Palvelusopimus