Siirry suoraan sisältöön
Asiakastarina — Mimet Oy

Asiakastarina — Mimet Oy

Mimet Oy on perinteikäs, vuonna 1988 perustettu vaativia painelaitteita valmistava tilauskonepaja. Yhteistyö MPY:n kanssa on jatkunut jo 15 vuotta. Toimitusjohtaja Teemu Minkkilä kertoo MPY:n kanssa toteutetusta Microsoft 365 -projektista, joka Minkkilän omien sanojen mukaan vietiin läpi erinomaisesti.

MPY
MPY
09.02.2021

Tarve mobiiliimpaan toimintaympäristöön

Mimet Oy:n yhdeksi ongelmaksi oli muodostunut se, että heidän vanhassa järjestelmässään ei ollut käytössä exchange-pohjaista kalenteria, jolloin kukaan ei nähnyt toistensa aikatauluja eikä jaettujen kalenterien käyttö ollut mahdollista. Mimetillä oli kuitenkin tiedossa, että MPY:n ja Microsoftin kautta tällainen palvelu olisi saatavilla.

 

Käytännön tasolla vanhan sähköpostijärjestelmän käytössä oli suuria haasteita varsinkin Android-laitteissa. Sähköpostitiliä piti toistuvasti poistaa ja asentaa uudestaan, ja melko usein piti pyytää Service Deskiltä lisää tilaa sähköpostilaatikkoon.

MPY:ltä suositeltiin siirtymistä Microsoft 365 -tuotteisiin, ja siihen projektiin lopulta lähdettiin.

 

“Jos viikon kuluttua siirtymästä kaikki ovat onnellisen tietämättömiä asiasta, voi sanoa, että sehän meni tosi hyvin.”

 

MPY on jo aiemmin toimittanut Mimetille puhelin- ja internetliittymät ja Minkkilä kertookin, että niiden vuoksi on ollut helppoa luottaa MPY:n toimintaan myös Microsoft 365 -projektin osalta.

- On tämä yksinkertaisempaa, kun meillä on asiansa osaava palveluntoimittaja, joka pystyy hallinnoimaan puolestamme Microsoftin lisenssejä, eikä kenenkään meidän omasta porukasta tarvitse huolehtia niistä. Hinnoittelu on kuitenkin käytännössä sama, vaikka tilaisimme ne itse. Tässä mallissa saamme asiantuntevan palvelun kaupan päälle.

Microsoft 365:n siirtyminenkin sujui Minkkilän mukaan suhteellisen vaivattomasti ja toteaa, että siirtymä olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten.

- Vanhoja tapoja ja tottumuksia oli meilläkin sähköpostin ja työsovellusten käytössä. Paikallisesti piti tehdä pientä hienosäätöä, mutta nopeasti saatiin kaikki korjattua. Viikon kuluessa siirtymästä kaikki oli onnellisen tietämättömiä asiasta, ja tilanne oli normalisoitunut, niin voi mielestäni sanoa, että sehän meni tosi hyvin.
 

Minkälaista elämä on Microsoft 365 -migraation jälkeen?

Minkkilä kertoo, että Microsoft 365:n ja esimerkiksi Teamsin käyttöönottamisen myötä Mimetillä on tavattu asiakkaita etänä jopa enemmän kuin fyysisesti monena vuonna aiemmin.

MPY:n palveluita Minkkilä suosittelee varauksetta ja kertoo arvostavansa erityisesti MPY:n teknistä tietämystä. Myös joustavuus ja asioihin reagointi saa kiitosta.

- Meillä on ajoittain tarvetta yksittäisille Microsoft-ohjelmistolisensseille, ja kysyin onnistuuko MPY:n kautta hankkia vaikka kuukaudeksi kerrallaan. Kyllähän se onnistui, ja saatiin juuri siten, kun haluttiin. Tämä oli yksi positiivinen asia lisää, jota ei etukäteen tullut edes huomioitua.

Minkkilä peräänkuuluttaa vielä yhteistyön osalta toimivan yhteydenpidon tärkeyttä, joka on MPY:n kanssa osoittautunut toiminnan kulmakiveksi.

- Yhteyshenkilöllä on iso rooli siinä, että yhteys asiakkaaseen toimii. Meidän kohdalla se on toiminut todella hyvin. Vaikka kokemus asiakasyhteistyöstä usein henkilöityykin, niin kyllä se lopulta menee yrityksen ansioksi. 

 

Kuva: Mimet Oy, toimitusjohtaja Teemu Minkkilä

Milloin olet viimeksi kartoittanut tai päivittänyt yrityksesi IT-tarpeita?

Etsitään yhdessä parhaat ratkaisut varmasti ja nopeasti.

Siirry sivun alkuun